onsdag 25 juni 2014

I augusti blir det Nystan & Härvor!

Jo, jag kommer att tjata: I augusti öppnar en ny garnaffär, Nystan & Härvor, på Fredsgatan i Halmstad. Det är inte långt till augusti, och Iréne har fullt upp med inredning, garnbeställningar, fixa en massa avtal hit och dit, sticka upp modeller och så vidare. Så jag erbjöd mig att sticka upp lite vantar hon kan ha skylten i ett av de garner hon ska ha i sitt sortiment, Admiral från Schoppelwolle.


Mönstret blir mitt eget Mormorsvantar, som finns tillgängligt som gratismönster på Ravelry, se här. Garnet kommer att finnas i många färger i butiken, men när jag nu fick välja, så blev det naturligtvis min favoritgröna. Ett hundragramsnystan räcker till mer än ett par vantar, så kanske det blir ett par grå och ett par grå-grönrandiga också. Vem vet?

In August a friend of mine will open a new yarn store, Nystan & Härvor, here in Halmstad. As she is extremely busy I offered to knit some mittens that she can have on display in the shop. I got to choose my favourite green colour too.. The pattern will be Mormorsvantar, which is available for free in my Ravelry shop, see here, in both English and Swedish.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar